duminică, 14 februarie 2016

Dragostea vinde

Dragostea… vinde. Știu, vă așteptați la o propoziție romantică, poetică, sensibilă etc. Ei bine, ar trebui să vă obișnuiți. Nu veți scoate de la mine așa ceva J). Nu sunt nici romantică, nici poetică (poate din acest motiv nu mă omor după poezii). În schimb, sunt realistă. Dragostea vinde și încă foarte bine.
Uitați-vă în jurul vostru: azi, 14 februarie, cofetăriile și magazinele, florăriile sunt pline. Peste tot vezi inimioare, floricele și tot felul.
De când mă știu, sunt anti-Valentine’s Day declarată. De ce? Pentru că o consider o sărbătoare a kietsch-ului. Nu neapărat pentru că este împrumutată de la americani. Împrumutat de la americani este și Halloween-ul. Nici cu Dragobetele nu sunt, deși e de la noi.
Valentine’s Day sau mai nou, Ziua îndrăgostiților, este o sărbătoare a kietsch-ului. Prea mult dulce (si v-o spune o amatoare a dulciurilor): prea mult roz și roșu, prea multe inimi, totul în jur pare a lua formă de inimă: baloane în formă de inimă, prăjituri în formă de inimă, obiecte de pluș în formă de inimă. Pe Internet, cele mai multe vizualizări le au articolele cu subiecte romantice. Pe 14 februarie, toată lumea devine brusc romantică: toată lumea postează lucruri romantice, ascultă melodii romantice, urmărește filme romantice. Prea mult „romantic”!
Astăzi, 14 februarie, cofetăria A. (nu dau nume pentru a nu sări lumea că fac reclamă) era plină ochi: cozi până la ușă. Și lumea tot venea. Spânzurate de tavan stăteau baloane în formă de… ce altceva decât de inimioară? Mă uitam eu în sus și mă gândeam: cum ar fi să am un ac și să înțep baloanele? J)  Să facă „bum!”. Sau să vin cu alt balon, pe care să scrie „EU NU!” și să-l pun lângă cel pe care scria banal și clișeic „Te iubesc!”. În vitrină, prăjituri, unele în formă de inimă, lângă ele, trandafiri roșii din zahăr.
Sunt sigură că deja vă spuneți: „Aha, zici tu așa, dar tu ce căutai în cofetărie de Ziua îndrăgostiților?”. Sărbătoream. Nu, nu Ziua Îndrăgostiților, eram sigură că asta veți crede. Întâmplarea face că mâine este ziua mamei mele și venisem să ridicăm tortul. Ce să-i fac dacă este născută la o zi de această „sărbătoare”?
De ce mai sunt anti-Valentine? Pentru că este prea vehiculată. Pentru că este a tuturor. Deja e banal.

Cea mai elocventă concluzie este că… dragostea vinde. Vedeți oamenii care se îmbulzesc în cofetării și magazine? Îi vedeți cum cumpără flori, animale de pluș, inimioare kietsch-oase? Asta e ideea! Cumpărați, cumpărați, cumpărați!

Desigur că fiecare e liber să facă ce vrea: să sărbătorească sau nu, să cumpere sau nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu