sâmbătă, 4 februarie 2017

Printre cărți (leapșă)

Am primit provocarea de la Mes Passions. Mulțumesc, Cosmin!
·         Când faci o pauză de la citit, folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii?
Și, și. De obicei folosesc semn de carte, am o colecție întreagă de semne de carte de toate felurile: clasice, cu elastic, magnetice, iar multe dintre ele sunt cu… (ați ghicit, pisici). Dar când nu am la îndemână semn de carte sau le-am terminat (am obiceiul de a pune semn de carte și la citate, iar dacă sunt multe, se termină foarte repede), îndoi colțul fără remușcări. Bineînțeles, doar dacă e cartea mea, nu mă apuc să masacrez cărțile altora J)).  
·         Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?
Pentru recenzii sau “ca cadou”? J). Pentru recenzie am primit de curând „Superstar”, iar ca și cadou (hai că acum evit cacofonia J) ) am primit de la tine “Fata din tren” (nici acum nu am apucat s-o citesc, dar remediem ;) ).

·         Citești în baie?
Înainte mai citeam. Nu, nu te gândi că pe WC J)), deși n-am nimic cu cei care fac asta. Citeam în cadă, dar de multe ori mi s-a udat cartea, așa că am renunțat la această practică.
·         Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce?
Întrebare de baraj J). Da, m-am gândit, am și încercat, poate că într-o zi o să duc la îndeplinire și treaba asta. Despre ce? E, o să vedeți, permiteți-mi să vă surprind! J)
·         Care este cartea ta preferată?
Cum ai spus și tu, un cititor înrăit nu se poate rezuma la o singură carte. am o grămadă de cărți preferate. M-a impresionat foarte tare „Contele de Monte-Cristo”, ador cărțile Rodicăi Ojog-Brașoveanu, ale Agathei Christie. Mi-a plăcut mult și „Arta conversației”, de Ileana Vulpescu. Ca să nu mai vorbesc de populara serie Harry Potter. I’m a big fan.
·         Îți place să recitești cărți?
O, da! Ador să recitesc cărți care mi-au plăcut foarte mult. Harry Potter am recitit-o (toate cărțile din serie).

·         Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi și ce le-ai spune?
Este foarte interesant să întâlnești în carne și oase persoana din spatele cărților preferate, să ai ocazia de a compara omul cu autorul. Ce să le spun? Că-mi plac cărțile lor și s-o țină așa în continuare.
·         Îți place să vorbești despre ceea ce citești și cu cine?
Da, sigur că-mi place, nu pot ține doar pentru mine ceea ce citesc. Ca și tine, îmi selectez auditoriul.

·         Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte anume?
În primul rând, genul literar. Știi și tu cât îmi plac crimele (să citesc despre ele, nu să le comit, Doamne ferește! J)) ). Mister, horror, thriller, însă asta nu înseamnă că nu apreciez cărți bune, aparținând altor genuri. Autorul mă determină iarăși, dacă văd o carte a unui autor preferat, tind s-o cumpăr.

·         Care crezi că este o lectură ,,obligatorie”, o carte pe care toată lumea trebuie să o citească?
Harry Potter, toate cărțile din serie J). Eram la școală când a început nebunia, iar toți cei de o vârstă cu mine citeau aceste cărți. Așa că acum când aud pe cineva că n-a citit Harry Potter, mi se pare un pic ciudat J)))

·         Care este locul tău preferat pentru lectură?
În pat, cu muzica în căști și cu pisica alături, eventual pe carte. Dar pot citi oriunde, la masă, pe canapea, în mijloacele de transport.
·         Când citești, asculți muzică sau preferi liniștea?
E, bravo, parcă ți-am anticipat întrebarea! J). Am spus mai sus, prefer cu muzică, însă în mijloacele de transport, de exemplu, prefer liniștea, aș fi prea izolată de mediu și aș coborî la altă stație ;)).
·         Ai citit cărți în format electronic?
Da. Electronic sau pe hârtie, tot informația aia e. Într-adevăr, mi se pare mai greu electronic. Pe hârtie citesc mai repede.

·         Citești numai cărți cumpărate sau citești și cărți împrumutate?
Și, și. Cum am spus mai sus, tot carte e.

Fă un top al celor mai bune 5 cărți/serii pe care le-ai citit vreodată.

Ah, ce-mi faci tu mie, greu! J)
1. Harry Potter (toate din serie) – J.K. Rowling
2. Contele de Monte-Cristo – Alexandre Dumas tatăl
3. Plan diabolic – Rodica Ojog-Brașoveanu
4. Zece negri mititei – Agatha Christie
5. Arta conversației – Ileana Vulpescu
Asta e doar așa, o mică parte. Există și alte cărți care m-au fascinat de-a lungul timpului.
Provoc mai departe pe Robert Bădică (scuze, nu știu cum se cheamă blog-ul tău), Eva Anca cu Rândurile Evei, Anca Adriana Rucăreanu cu Anca și cărțile.



2 comentarii:

  1. Foarte interesante raspunsuri, Sorina. Iti multumesc pentru provocare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu! Abia astept sa vad raspunsurile tale!

      Ștergere